احصاء ۴۰ مورد اصلاحیه برای قوانین در حوزه سازمان بهزیستی کشور

صبح امروز پنجم آبان ماه دکتر بهروز محبی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با سید جواد حسینی سرپرست سازمان بهزیستی کشور دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در این دیدار موضوع مسکن و اشتغال مددجویان، مسائل مربوط به اعتبارات و بودجه سازمان بهزیستی و وضعیت معیشتی کارکنان سازمان بهزیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر محبی در حوزه کمک به اصلاح قوانین و مقررات در راستای اثربخشی بیشتر فعالیت های سازمان بهزیستی و اصلاح و تقویت بودجه و اعتبارات اعلام همکاری کرد.

دکتر حسینی نیز در این دیدارساختار سازمانی و نظام بودجه ریزی سازمان بهزیستی را نامتناسب با ماموریت های متنوع آن دانست و بیان داشت: به عنوان مثال قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تکالیفی را بر دوش این سازمان و دستگاه ها نهاده است که حداقل در حوزه سازمان بهزیستی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. حال آنکه مجموع اعتبارات این قانون ۱۳ هزار میلیارد تومان است که ناترازی معناداری را رقم می زند.

وی افزود: از سوی دیگر برخی قوانین نیازمند اصلاح است، مثلا در قوانین دائمی احکام برنامه آمده است که سرجمع ۳ درصد اعتبارات باید برای تعادل بخش های منطقه ای تخصیص یابد، حال انکه سازمان بهزیستی موضوع عینی خدمات تعادل بخشانه و عدالت اجتماعی است و طبیعی است که باید از شمول این قانون استثناء شود.

حسینی ادامه داد: مواردی از این دست در ۴۰ بند احصاء شده است که انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص مساعدت کنند.

کد خبر 120805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =